top of page

5 דרכים ללקט חרובים בכייף

הם מתוקים! הם עסיסיים! הם צומחים על העצים בכמויות אדירות! ואם זכיתם למצוא עץ עם פירות מתוקים, כנראה שכל שנה בעונה הזאת תעלו עליו לרגל ללקט חרובים! כל שנה בסוף אוגוסט- תחילת ספטמבר אנחנו חוזרות לעצי החרוב העסיסיים ביער חרובית כדי ללקט שק של חרובים שנשנש ממנו כל השנה.

עצי חרובים ניתן למצוא ביערות קק"ל, בחורשות עירוניות, בבוסתנים וגם בחצרות בתים. המראה העלוב של החרוב מטעה כי בתוכו תוכלו למצוא סוכר בריא וזמין אשר אפשר לעבד אותו בשלל אפשרויות ולשמר אותן לאורך השנה: קמח, סירופ, ממרח או פשוט להשאיר אותו שלם. ובל נשכח שגם הזרעים שלו הם אומנם קטניות קשות לפיצוח אך הן עשירות בחלבון ואם קצת סבלנות נאכל גם אותן.

עץ משקולות של זהב

שאלת פעם את עצמך מהו המקור של המושג קרט? קרט היא יחידת משקל קטנה, אשר מקורה באמונה שכל זרעי החרוב בעלי משקל זהה (אם נהיה מדוייקות, אז מסה זהה). מה שבפועל לא באמת נכון, אבל בעבר זרעי החרוב שימשו כמשקולות למדידת כמות זהב ואבני חן.

בעוד שבמשקולות של קרט משתמשים בחנויות תכשיטים, תוכלו בטיול לעשות כמה דברים מגניבים עם זרעי חרוב: 1. להכין מהם דייסה.

2. לבדוק מה מידת הנעליים שלכם- סדרו זרעי חרוב בשורה ובדקו אם האמונה שמידת הנעליים זהה לכמות זרעי החרוב לאורך הרגל שלכם. מחכה לשמוע אם הדבר אכן נכון :).

3. תצפית נמלים - אחד הדברים המרשימים שאפשר לראות מתחת לעץ חרוב הוא נמלים שנושאות זרעי חרוב. זה מראה מרשים כמו גמד שסוחב הר עצום. ניתן גם לחפש פתחי קנים ולראות כמויות של זרעים בפתח הקן.


רוצות ללמוד עוד על חרובים? מוזמנות לרכוש את גיליון ספטמבר :


519 צפיות
bottom of page