top of page

רעיונות בריאים ומלוקטים לבישול על המדורה עם ילדים בל"ג בעומר

אני תמיד אמביוולנטית לגביי ל"ג בעומר, אני מאוד אוהבת מדורות אבל לטעמי איבדנו קצת את הצפון מהסימליות של החג. ישבתי וחשבתי מה אני יכולה לעשות כדי שהחג יחזור לשמח אותי:


להקטין את המדורות - להדליק מדורה סימלית שתרשת את הצרכים האמיתיים של המשתתפים.


לצמצם את הזבל - מדורות ל"ג בעומר כוללות ארוחה כלשהי שלרוב מורכבת מאוכל שמגיע בשלל אריזות פלסטיק ומתבשל במלא נייר אלומיניום או שנבחר להביא אוכל טרי ולבשל בכלים רב פעמיים או בבוץ.


להביא אוכל בריא - שאומרים אוכל במדורה ישר חושבים על נקניקיות ומרשמלו, אפשר לבחור אחרת ולהביא אוכל בריא שהוא לא פחות כייפי בעיני.


בעוד שהסעיף הראשון לגמרי תלוי בכם, בשני הסעיפים האחרונים אשמח לעזור :)

כמה רעיונות למתכונים כייפים שאפשר להכין עם הילדים והילדות במדורה בל"ג בעומר שהם בריאים, מלקוטים ומצמצים את כמות הזבל שאנחנו יוצרים.


פופגדילן או פופקורן

האינדיאנים היו הראשונים שגילו את הפופקורן ועשו זאת לגמרי בטעות שזרקו זרעי תירס למדורה. בזרעים נוספים, פרט לתירס, יש טיפת מים זעירה אשר בעת החימום שלה הופכת לחץ הגדול לאדי מים ויוצרת את צליל הפופ. אחד מהזרעים הללו הוא גדילן שזאת בדיוק העונה ללקט את הזרעים שלו. אומנם לא מקבלים פתית פופקורן לבנים אבל שומעים את קולות הפיצוץ ונהנים מאיסוף הזרעים וגם מנשנוש כייפי. וכמובן שאפשר גם להכין פופקורן רגיל :)





בטטות ברוטב טחינה עם נירית הקמה

לפני שרצים לחפש את נייר האלומיניום לעטוף את הבטטה, עצרו! פעילות כייפית לעשות עם הילדים והילדות היא להכין בטטות או תפוחי אדמה אפויים במדורה ועטופים בבוץ. הבוץ, ממש כמו חימר, מתקשה בזמן הבישול והירק שבתוכו נאפה כאילו אפינו אותו בכלי חרס. זוהי דרך לבשל אוכל מזין, להנות מפעילות מהנה וגם לשמור על הסביבה. את הבטטות אני ממליצה לחצות באמצע ולשפוך מעליהן טחינה מתובלת בלימון, שום והרבה נירית הקמה. ההוראות לעיטוף מופיעות בתחילת הסרטון הבא:




סירות בננה

אם חפצה נפש ילדינו במשהו מתוק במדורה, אני ממליצה להכין בננות ממולאות.

חוצים את הבננות עם הקליפה ובעמק שנוצר מוסיפים תוספות מתקתקות ובריאות כמו סילאן, חמאת בוטנים טבעית, ממרח שקדים, אגוזים, תותים חתוכים, צימוקים, פרוסות אפרסק או נקטרינה.

צולים את הבננות על גבי רשת במשך כ-15-20 דקות אך תלוי מאוד בחוזק האש, אז עקבו אחר המתרחש.






bottom of page