top of page

ההרפתקאות שלנו בגן הבוטני בגבעת רם

בתור אמא, אני מנסה כמה שיותר להעביר לשקד את אהבתי לטבע. אני משתדלת מאוד שהבילויים שלנו יחד יהיו בחוץ כדי שהיא תספוג כמה שיותר.

אחד ממקומות הבילוי האהובים עליי ביותר הוא הגן הבוטני בגבעת רם בירושלים.

עבורי זהו מקום קסום שמספר סיפורים רבים על צמחים. אלו יכולים להיות סיפורים על היבטים יותר מדעיים או אתנו-בוטניים של הצמחים. אלו יכולים להיות סיפורים עממיים יותר על ארצות העולם מהם הגיעו הצמחים. אלו יכולים להיות סיפורים על עונות השנה וכיצד הצמחים משתנים לפיהן.


בשבוע שעבר הגענו לגן הבוטני בפעם השלישית שלנו ביחד והופתעתי לגלות שעדיין לא היינו בכל פינה בגן.

הגענו ביום יחסית קריר וזכינו להרגיש קצת באירופה בחלקות האלונים של האירופאיים אשר משירים את עליהם ויוצרים מעטה זהוב על הקרקע. ישבנו ואכלנו ארוחת בוקר בזמן שעלי האלון נושרים מסביבנו ורשרוש העלים מנעים את אוזנינו.




הפעם לא הגענו לחלקות הים תיכוניות, אבל בהן אפשר למצוא בעונת הסתיו שלל פירות כמו עוזררים ואגסים ולנשנש על הדרך. לעומת זאת בזמן שהותנו באביב זכינו להנות מפריחה צבעונית של שלל צמחים בגן. הייתה צבעוניות רבה והסתובבנו בגן וחיפשנו צמחים בצבעים שונים.




פרט לצמחים יש גם שלל פעילויות שאפשר לעשות עם הילדים כמו מבוך הצמחים והבית הבוץ בחלקת אפריקה. בנוסף, בחלקת אפריקה נמצאת מערת גיר אשר אפשר להיכנס ולשחק בתוכה.




בחלקה האוסטרלית נמצאה שביל התגליות שמורכב ממסלול בו הולכים בין צמרות עצי אקליפטוס. תחושת הגודל של העצים מהדהדת בזמן ההליכה בשביל ונותנת הבנה של כמה העצים גבוהים וכמחווה משעשעת הניחו בובות של קואלה על גביי העצים ובזמן ההליכה חיפשנו אותן.



מתחת לגשר נמצא אזור השורשים, יש בו מבנה בנוי עץ שאמור לדמות שורשים ואפשר להיכנס אליו. יש תחושה של המצאות מתחת לאדמה ממש כמו שורש.



בשביל התגליות שני חלקים נוספים, הראשון של מים בו אפשר להפעיל משאבות מים וסכרים ולראות כיצד המים זורמים וגם מכשירי אופטיקה בהם ניתן להסתכל על הצמחים בבריכת המים והשני הוא אדמה בו ניתן לחפור, לחוש סוגי אדמה שונה, לשנע את האדמה ועוד.




לאחרונה נפתחה מחדש החממה הטרופית. התרגשנו לראות בה צמח אננס עם פרי, צמחי בננה עם עלים ענקיים ומלא בננות שלא היו בשלות, מה שלא מנע משקד לקטוף לה אחת וגם מגוון גדול של סחלבים.





חוץ מהפעילויות שהזכרתי יש הרבה בריכות מים עם צמחים ודגים, נחל שזורם בחורף, עלים, בלוטים, זרעים, אבנים ותחושה נעימה של טבע שעוטפת וגורמת לשכוח שאנחנו נמצאות באמצע העיר.



bottom of page