top of page

אכיל או לא אכיל? ומה זה בכלל הצמח הזה???


אכיל או לא אכיל? מה זה הצמח הזה?

אלו שאלות שאני מקבלת על בסיס יומי ונתקלת בהן רבות בקבוצות הפייסבוק של הלקטים. זאת בהחלט העונה החמה מבחינת ליקוט ורבים רוצים לנשנש את כל הירוק שקורץ בחוץ.

אני מאמינה בכל ליבי שכדי להיות לקט או לקטת צריך להבין קצת במושגים שנוגעים לעולם הצמחים.

ישבו חכמים ממני וניסו לאפיין צמחים ולסווג אותם, הם מיינו אותם למשפחות. משפחת צמחים היא קבוצת צמחים בעלי מאפיין משותף כמו שלכל צמח במשפחת המצליבים יהיה פרח עם 4 עלי כותרת בצורת צלב.

לרוב גילוי משפחת הצמח פותר חצי מבעית הזיהוי שלו, אך יותר קל לזהות את משפחת הצמחים כאשר הם פורחים ועל כך כתבתי באתר בידיים "התבוננות כדרך התכוננות לליקוט".

רוב הצמחים שנלקט בשלב זה של השנה אינם פורחים עדיין, לכן יש יותר קושי בזיהוי שלהם.

אני רוצה לשתף אתכם בכמה כלים בהם אני משתמשת כדי לזהות צמחים בעצמי.

ישנם שני אתרים שאני נוהגת להשתמש בהם כדי לזהות צמחים:

  • צמח השדה – אתר מקיף מאוד אשר נותן אפשרות לחיפוש מתקדם. האפשרויות בחיפוש המתקדם מאוד נוחות ומוצגות בתמונות בהם ניתן להיעזר כדי לתאר את הצמח.

  • צמחיית ישראל ברשת – האתר פחות ידידותי לטלפון הסלולארי אבל מציג יותר תמונות של הצמחים ובשלבים שונים שלהם. יש אפשרויות חיפוש מאוד מפורטות עם אפשרות לבחירה של יותר מאפשרות אחת (כי לפעמים לא בטוחים ב100%).

אני חייבת לשתף בחוויה האישית שלי שלזהות צמח בעצמי זאת חוויה מרוממת. זאת הצלחה אישית שלא יכולים לקחת ממני וזה פשוט כייף!

במקרים בהם אני ממש מיואשת ולא מצליחה לזהות בעצמי, אני מצלמת את הצמח מכל כיוון ובנוסף מצלמת בצורה טובה את העלה והפרח ומעלה תמונה בקבוצה בוטניקה לאוהבים – צמחי הבר של א"י.

אני יכולה לדבר רק מניסיוני, כאשר מישהו אחר מזהה עבורי את הצמחים אני פונה לאחר מכן למקורות ברשת כדי ללמוד עוד על הצמח ולהבין מהם הסימנים הייחודים לו כדי שבפעם הבאה אוכל לזהות אותו לבד.

כמו כל דבר בחיים, בעיני, אם מישהו אחר עושה עבורי את העבודה אני לא אלמד.


514 צפיות
bottom of page